Ida Auken taler om danskhed - Dragør Bibliotek 22. november

Ida Auken har med sin nye bog "Dansk" komemt med et bud på en ny position i værdikampen om danskhed, flygtninge og religion. Hun skriver bl.a.:

Der hersker både på venstrefløjen og blandt mange liberale en kultur- og religionsforskrækkelse, der holder dem fra at se og udforske kulturens, nationalitetens eller religionens betydning for mennesker. Når det går helt galt, kan man ligefrem opleve, at nogle ønsker at nedtone afgørende dele af vores kultur og historie for ikke at støde andre. Vi har set skoler, der ikke længere vil holde juleafslutning i den lokale folkekirke, eller mennesker, der ønsker at fjerne hospitalspræsterne fra landets hospitaler af hensyn til dem, der ikke er religiøse.

Den 22. november kommer Ida Auken til Dragør Bibliotek for at sætte gang i en værdidebat om danskhed.

Det er ikke et Radikale Venstre-arrangement, men et samarbejde mellem AOF Amager og Dragør Bibliotekerne.